Sunday 6 November 2011

Salam perkenalan

Salam perkenalan saya ucapkan kepada tetamu-tetamu istimewa blog ini. Sebagai insan yang baru berjinak-jinak dengan pembinaan blog, sudah tentu ia menjadi satu cabaran yang besar kepada saya. Mudah-mudahan dengan bimbingan dan panduan yang diberikan oleh pensyarah dan rakan-rakan, saya akan dapat menyiapkannya sebaik mungkin.

Kemunculan blog ini membawa dua hasrat murni. Pertama, ia adalah salah satu tugasan yang perlu saya laksanakan dalam pengajian saya di Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI). Dalam subjek Teknologi Pendidikan Sekolah Rendah (KRT3013), saya dikehendaki menghasilkan sebuah blog berkaitan mata pelajaran Bahasa Melayu.

Hasrat kedua saya ialah ingin menjadikan blog ini wadah ilmu khususnya bagi mata pelajaran Bahasa Melayu. Saya mengharapkan ia mampu menjadi tempat menimba ilmu dan menyalurkan maklumat.Sasaran saya ialah murid-murid sekolah rendah yang mempelajari mata pelajaran Bahasa Melayu sebagai mata pelajaran teras di sekolah. Namun begitu, saya tetap mengalu-alukan sesiapa sahaja yang sudi mengunjungi blog ini. Saya juga berbesar hati sekiranya percambahan dan perkongsian ilmu dapat direalisasikan di sini demi memartabatkan Bahasa Melayu di negara ini.

Saya berdoa dengan kehadiran blog ini di alam siber, para tetamu yang saya hormati akan dapat memanfaatkan pengetahuan yang diperoleh untuk kejayaan akademik dan seterusnya menjulang Bahasa Melayu sebagai bahasa ilmu.

No comments:

Post a Comment